5 TAIMSET TOITU, kust vegan kaltsiumit saab
pilt: Shutterstock

Laialt levinud arvamuse kohaselt on kõige olulisemaks kaltsiumiallikaks erinevad piimatooted, ent teisalt väidavad mitmed uuringud, et täiskasvanud inimese organism ei suuda piimast täiel määral kaltsiumi omastada. Kui sa oled aga vegan, siis on piimatooted ja lihasaadused samuti välistatud ning siit ka küsimus: millistest toitudest saab kõige rohkem kaltsiumi siis, kui sa oled vegan?

Selgub, et tegelikult leidub kaltsiumit väga paljudes taimsetes toitudes. 

Allpool on välja toodud 5 taimset toitu, millest vegan oma kaltsiumivajaduse kenasti kätte saab:

1. Kikerherned

Kikerhernestes leidub märkimisväärses koguses valke ja kaltsiumit.

2. Maitsetaimed

Till, petersell, basiilik, pune ja piparmünt sisaldavad märkimisväärses koguses kaltsiumit, seega tasub neid kindlasti oma toitudele ohtralt lisada.

3. Pähklid

Kaltsiumit leidub ka kõikides pähklites, ent neid tasuks kõrge rasvasisalduse tõttu siiski piiratud koguses tarbida.

4. Kõrvitsaseemned

Kõrvitsaseemnetes leidub väga palju valku ning kaltsiumit.

5. Peakapsas

Kõige tavalisem peakapsas sisaldab kapsalistest kõige rohkem kaltsiumi, ent teatud määral leidub seda ka punases peakapsas.

Allikas: Veganfood